Eet vet, word slank !

 

Barry Groves toont ons (nog maar eens) de weg!
We vertellen telkens opnieuw dat we moeten vermijden dat onze suikerspiegel tilt gaat slaan.

Een verstoorde suikerstofwisseling zorgt voor mega-producties van insuline en insuline heeft 3 zéér belangrijke nadelen:

 

1.         Het zorgt voor een suikerval = snoepdrang
2.         Het bevordert de vetopslag in het lichaam (= van suikers naar vetten)
3.         Door IGF – wat vrijkomt door insuline – verveelvoudigt de kans op kanker

En toch worden de meeste diëten gebaseerd op vetarme en koolhydraatrijke voedingsmiddelen……. begrijpe wie begrijpen kan! En niet vergeten dat de diëten van morgen (die nu opgeleid worden) nog steeds dit verouderd model voorgeschoteld krijgen met light producten incluis!
Barry Groves bewijst duidelijk dat de voornaamste welvaartziektes zoals kankers, hart- en vaatziekten en diabetes door koolhydraten en suikers worden veroorzaakt. Zoals de mensen die – op  koolhydraten gebaseerde – voedingsdriehoek blijven volgen, zal hier geen verandering in komen. Maar jullie weten beter!
Er zijn geen aanwijzingen – géén – die aantonen dat vetten welvaartsaandoeningen veroorzaken! En onderzoeken bij bevolkingsgroepen die een uitzonderlijke leeftijd bereiken, (vb. Okinawa) tonen aan dat ze méér verzadigde vetten eten en een hogere cholesterol hebben.  Niet verwonderlijk als we weten dat cholesterol een antioxidant is en enkel via suiker aan de vaatwand blijft kleven! En,….. ze zijn slanker omdat ze meer goede vetten eten en zeer weinig koolhydraten!
Dus, als je meer gezonde vetten gebruikt (zie onder) zul je automatisch afvallen, op voorwaarde dat je minder koolhydraten en suikers gaat eten. Hieronder wat nuttige tips op weg naar een lang en gezond leven :

Vetcoole tips!
1.         Vermijd alle margarines, minarines en halvarines want dit zijn geen vetten maar een plastic-achtige kankerverwekkende smeer
2.         Bak in kokosvet, ghee, olijfolie of boerenboter (géén melkerijboter) en wees niet te bescheiden in de hoeveelheid
3.         Gebruik voor koude bereidingen enkel olijfolie, lijnzaadolie, koolzaadolie, vlaszaadolie of walnootolie en vermijd alle andere verzurende vetten
4.         Koop enkel donkere flessen van bovenstaande olie en plaats ze altijd uit het zonlicht (in de kast).  Licht oxideert de goede bestanddelen zodat er niets goeds meer overblijft
5.         Snel honger na een VitaMeal? Voeg een lepel olijfolie met neutrale smaak toe en shake alles goed door elkaar.  Dit zorgt voor een langer verzadigd gevoel